Видається з 1996 р.
Ласкаво просимо на сайт збірника "Наукові праці НДФІ". Сайт знаходиться в режимі дослідної експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.

№ 4/2018

№ 4/2018

Nauk. pr. NDFI 2018 (4): 79–93

ФІНАНСУВАННЯ ГАЛУЗІ ОСВІТИ

КОРИТНИК Лілія Петрівна1

1ДННУ “Академія фінансового управління”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-7241-9324


Структура прямих і непрямих (загальновиробничих) витрат закладів вищої освіти


Розглянуто структуру прямих і непрямих (загальновиробничих) витрат закладів вищої освіти (ЗВО), що формують собівартість освітньої послуги. Запропоновано вдосконалити понятійний апарат шляхом визначення термінів, відсутніх у законодавстві, таких як “прямі витрати” та “непрямі (загальновиробничі) витрати”. Систематизовано й узагальнено елементи витрат із урахуванням специфіки діяльності ЗВО. Наведено класифікацію статей калькулювання виробничої собівартості освітніх послуг для всіх елементів витрат та встановлено склад витрат кожної такої статті. Проведено порівняння елементів витрат із кодами економічної класифікації видатків і рахунками бухгалтерського обліку ЗВО. На думку автора, запропоновані структура і склад витрат та порядок їх відоб­раження в собівартості освітніх послуг забезпечать оптимізацію витрат ЗВО й раціональність видатків державного бюджету на освітні послуги.

Ключові слова:заклади вищої освіти, прямі витрати, непрямі (загальновиробничі) витрати, елементи витрат, стаття калькулювання, собівартість освітніх послуг

JEL: Н83, М41


Коритник Л. П. Структура прямих і непрямих (загальновиробничих) витрат закладів вищої освіти / Л. П. Коритник // Наукові праці НДФІ. - 2018. - № 4. - C. 79-93.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 79 - 93) ЗавантажитиЗавантажень : 377
1. Левченко О. М., Качук О. В. Методичні підходи до визначення вартості підготовки фахівців у ВНЗ України. Бізнес-Інформ. 2013. № 3. С. 16–20.
2. Ловінська Л. Г. Визначення вартості освітніх послуг. Фінанси України. 2017. № 2. С. 12–26.
3. Остапчук Т. П. Проблеми обліку витрат, які формують вартість освітніх послуг в державних закладах освіти. Вісник ЖДТУ. Сер. : економічні науки. 2006. № 3 (37). С. 85–90.
4. Проблеми управління фінансами вищих навчальних закладів : монографія / за заг. ред. А. З. Підгорного. Одеса : ФОП Гуляєва В. М., 2017. 152 с.
5. Свірко С. В. Ціноутворення як елемент підсистеми управлінського обліку бюджетних установ. Вчені записки. 2017. № 17. С. 164–170.
6. Сисюк С. В. Особливості калькулювання платних освітніх послуг в державних навчальних закладах. Вісник ЖДТУ. Сер. : економічні науки. 2006. № 2 (36). С. 107–115. URL: ven.ztu.edu.ua/article/view/106931/102639.
7. Сушко Н. І., Даниленко С. В. Удосконалення регулювання державних видатків на послуги вищої освіти. Фінанси України. 2018. № 4. С. 56–74.
8. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 135 “Витрати” : затв. наказом Міністерства фінансів України від 18.05.2012 № 568. URL: zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0903-12.
9. Щодо наднормативних виробничих витрат : лист Міністерства фінансів України від 15.04.2005 № 31-04220-20-17/6687.
10. Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету : наказ Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0456-12.
11. Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі : затв. наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2015 № 1219. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0085-16.
12. Методичні рекомендації зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку та перенесення залишків : затв. наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2016 № 1127. URL: ips.ligazakon.net/document/view/mf16093?an=5&ed=2016_12_21.
13. Щодо використання в роботі [рекомендацій зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку доходів та витрат з кодами бюджетної класифікації] : лист Міністерства фінансів України від 30.12.2016 № 31-11420-06-5/37851. URL: search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MF16097.html.