Видається з 1996 р.
Ласкаво просимо на сайт збірника "Наукові праці НДФІ". Сайт знаходиться в режимі дослідної експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.

№ 1/2021

№ 1/2021

Nauk. pr. NDFI 2021 (1): 101–110
https://doi.org/10.33763/npndfi2021.01.101

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ

КОРИТНИК Лілія Петрівна1

1ДННУ “Академія фінансового управління”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-7241-9324


Удосконалення звітності суб’єктів державного сектору в умовах транспарентності бюджетного процесу


В умовах задекларованої державної політики щодо відкритості та прозорості бюджетного процесу існує потреба в удосконаленні звітності суб’єктів держсектору як ключової інформаційної бази щодо видатків державного бюджету. Чинні форми звітності суб’єктів цього сектору не відображають інформації щодо видів витрат (прямі й загальновиробничі), а також не містять відомостей про показник собівартості державних послуг, які фінансуються в рамках виконання бюджетних програм. Обґрунтовано доцільність внесення змін у форми фінансової звітності суб’єктів держсектору шляхом розкриття інформації про видатки в розрізі прямих і загальновиробничих витрат. Це забезпечить відображення напрямів використання державних фінансових ресурсів та дасть змогу встановити взаємозв’язок між використанням бюджетних коштів на оплату державних послуг (прямі витрати) чи утримання установ (загальновиробничі витрати). Запропонований підхід до модернізації відображення звітної інформації сприятиме методологічній інтеграції концептуальних положень НП(С)БОДС 135 “Витрати” з формами фінансової і бюджетної звітності, реалізації задекларованих засад транспарентності, а також дотриманню положень програмно-цільового методу в бюджетному процесі щодо встановлення взаємозв’язку між використанням бюджетних коштів та результатами діяльності суб’єктів державного сектору.

Ключові слова:звітність, витрати, державні послуги, собівартість, суб’єкти державного сектору

JEL: Н52, Н83, М41, М48


Коритник Л. П. Удосконалення звітності суб’єктів державного сектору в умовах транспарентності бюджетного процесу / Л. П. Коритник // Наукові праці НДФІ. - 2021. - № 1. - C. 101-110.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 101 - 110) ЗавантажитиЗавантажень : 150
1. Ловінська Л. Г., Гізатуліна Л. В. Світовий досвід запровадження міжнародних стандартів у бухгалтерському обліку державного. Фінанси України. 2012. № 6. С. 76–87.
2. Дорошенко О. О., Галич М. І. Фінансова звітність бюджетних установ у контексті національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2012. № 2, т. 1. С. 111–114.
3. Актуальні проблеми фінансового управління: глобальні тенденції і національна практика / за ред. Т. І. Єфименко ; ДННУ “Акад. фін. управління”. Київ, 2018. С. 424–437.
4. Бухгалтерський облік і контроль державного сектору в умовах модернізації управління державними фінансами : у 2 т. / за ред. Л. Г. Ловінської. К. : ДННУ “Акад. фін. управління”, 2013. Т. 1: Реформування бухгалтерського обліку в державному секторі відповідно до міжнародних стандартів. 568 с.; Т. 2: Реформування фінансового контролю як складової інституційних реформ у системі управління державними фінансами. 328 с.
5. Ловінська Л. Г., Сушко Н. І. Тенденції реформування системи бухгалтерського обліку та фінансової звітності державного сектору України. Фінанси України. 2012. № 7. С. 84–100.
6. Свірко С. В., Тростенюк Т. М. Бюджетна звітність як елемент управлінського обліку в контексті субординаційної системи ДЗВО. Бізнес Інформ. 2018. № 11 (490). С. 434–440.
7. Гасанов С. С., Котляревський Я. В., Кучерява М. В. Порівнянність фінансової звітності: європейський вимір та вітчизняні реалії. Наукові праці НДФІ. 2016. № 1. C. 5–15. URL: npndfi.org.ua/docs/NP_16_01_005_uk.pdf.
8. Гасанов С. С. Підвищення рівня транспарентності та функціональності державних фінансів в умовах структурних реформ. Фінанси України. 2017. № 8. С. 7−32. URL: doi.org/10.33763/finukr2017.08.007.
9. Гасанов С. С., Кудряшов В. П., Балакін Р. Л. Зарубіжний досвід забезпечення прозорості операцій у фіскальній сфері та його використання в Україні. Фінанси України. 2015. № 11. С. 22−42. URL: nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2015_11_4.
10. Гасанов С. С. Фіскальні ризики та фіскальне таргетування в системі управління державними фінансами за умов інституціональної невизначеності. Наукові праці НДФІ. 2017. № 2. C. 5−24. URL: doi.org/10.33763/npndfi2017.02.005.
11. Гасанов С. С. Різноспрямовані впливи сектору державних корпорацій на стан державних фінансів в Україні. Наукові праці НДФІ. 2017. № 3. C. 5−20. URL: doi.org/10.33763/npndfi2017.03.005.
12. Кириленко О. П. Формування інституційного забезпечення прозорості бюджетного процесу в Україні. Фінанси України. 2017. № 8. C. 80−94. URL: nbuv. gov.ua/UJRN/Fu_2017_8_6.
13. Коритник Л. П. Проблеми методичного забезпечення формування собівартості державних послуг. Фінанси України. 2019. № 12. C. 108–121. URL: doi. org/10.33763/finukr2019.12.108.
14. Про затвердження Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування : наказ Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0196-12.
15. Про затвердження Порядку заповнення форм фінансової звітності в державному секторі та Змін до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 “Подання фінансової звітності : наказ Міністерства фінансів України від 28.02.2017 № 307. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0384-17.
16. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 135 “Витрати” : затв. наказом Міністерства фінансів України від 18.05.2012 № 568. URL: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0903-12.
17. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 “Подання фінансової звітності” : наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2009 № 1541. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0103-10#n16.