Видається з 1996 р.
Ласкаво просимо на сайт збірника "Наукові праці НДФІ". Сайт знаходиться в режимі дослідної експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.

№ 2/2017

№ 2/2017

Nauk. pr. NDFI 2017 (2): 88–96
https://doi.org/10.33763/npndfi2017.02.088

РИНОК ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

ТЕРЕЩЕНКО Ганна Миколаївна1, ЛИС Надія Петрівна2

1ДНУ “Інститут освітньої аналітики”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-9458-2843
2ДННУ "Академія фінансового управління"


Глобальна інноваційна гіперконкуренція та її вплив на діяльність вітчизняних страхових компаній


Розглянуто основні ознаки глобальної інноваційної гіперконкуренції, проведено аналіз її впливу на розвиток компаній вітчизняного страхового ринку. Відкритість національних економік, глобалізація господарських зв’язків, трансферт технологій надали конкуренції між страховими суб’єктами глобального характеру. Окреслено ознаки впливу інформаційно-комунікаційних технологій на національний страховий ринок. Виявлено головний фактор забезпечення достатнього рівня конкурентоспроможності вітчизняних страховиків в умовах розвитку глобальної інноваційної гіперконкуренції. Представлено управління гіперконкурентним розвитком глобального страхового ринку при використанні домінуючих інновацій. Глобалізація страхового ринку дедалі інтенсивніше веде до жорсткої боротьби між компаніями за нові знання, право контролю й регулювання ресурсів, інформаційних і фінансових потоків, за частку на національному страховому ринку, власність на інтелектуальний та інформаційний капітал, за право контролювати й управляти фінансовими процесами. Це визначає їхнє статусне лідерство, високий імідж та конкурентоспроможність на глобальному страховому ринку. Подано рекомендації щодо застосування провідними страховими компаніями України стратегії агресивного інноваційно-технологічного лідерства або глобальної інноваційної гіперконкурентності. Найважливішими її елементами визначено методи активної гіперконкурентної боротьби та інноваційно-управлінського випередження.

Ключові слова:панія, страховий ринок, інформаційно-комунікаційні технології, інновації.

JEL: G22, O33, P45.


Терещенко Г. М. Глобальна інноваційна гіперконкуренція та її вплив на діяльність вітчизняних страхових компаній / Г. М. Терещенко, Н. П. Лис // Наукові праці НДФІ. - 2017. - № 2. - C. 88-96.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 88 - 96) ЗавантажитиЗавантажень : 601
1. Терещенко Г. М. Декапіталізація небанківських фінансових інституцій: чинники та наслідки. Економіка і прогнозування.  2015.  № 3.  С. 42–57.
2. Aveni R. Hypercompetition: Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering. New York: The Free Press, 1994.  Р. 57.
3. Брун М. Гиперконкуренция: характерные особенности, движущие силы и управление. Проблемы теории и практики управления. 1998. № 3. URL: vasilievaa.narod.ru/ptpu/20_3_98.htm.
4. Ракітіна Н. О. Інноваційне забезпечення конкурентоспроможності компанії. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. Чернівці, 2014.  Вип. III (55). С. 115–123.
5. Городенко Л. Теорія мережевої комунікації: монографія /; Київський нац. ун-т ім. Тараса Шевченка.  Київ: Академія української преси: Центр вільної преси, 2012. 387 с.
6. Плахотнік, О. О. (2013). Інформаційно-комунікаційний механізм управління підприємствами мережевої економіки: монографія. Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2013.  290 с.
7. Бузько И. Р., Сущенко Е. А., Наден А. А. Цикличное развитие мировой экономики и концептуальные основы формирования стратегии опережающего инновационного развития Украины. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2007 № 5. С. 121–127.
8. Терещенко Г. М. Рекапіталізація небанківських фінансових установ в Україні: обмеження та механізми. Економіка і прогнозування. 2015. № 4. С. 59–68.