Видається з 1996 р.
Ласкаво просимо на сайт збірника "Наукові праці НДФІ". Сайт знаходиться в режимі дослідної експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.

№ 3/2018

№ 3/2018

Nauk. pr. NDFI 2018 (3): 48–64

ФІНАНСУВАННЯ ГАЛУЗІ ОСВІТИ

ТОЧИЛІНА Ірина Валентинівна1

1ДННУ "Академія фінансового управління"
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0003-1176-4252


Міжнародний досвід податкового стимулювання розвитку сфери вищої освіти


Розглянуто питання використання податкових механізмів для стимулювання розвитку освітньої галузі. Відповідно до поставленої мети досліджено та систематизовано найкращі світові практики застосування освітніх податкових пільг із метою пошуку стратегічних орієнтирів оподаткування у сфері освіти, взаємодії освітньої та податкової політики в умовах реформ в Україні. Потенційний вплив податкової політики на освітню галузь розглядається в аспекті двох різних сфер її впливу: створення спеціальних умов оподаткування з метою фінансової підтримки осіб, котрі здобувають вищу або спеціальну освіту, та пільгові режими оподаткування доходів від продажу навчальних і освітніх послуг закладами освіти. Враховуючи напрями освітньої реформи в Україні, зокрема, трансформацію умов фінансового забезпечення вищих навчальних закладів, тенденції до перенесення тягаря фінансування на студентів та їх родини, обґрунтовано необхідність оцінювання регулюючої ефективності та стимулюючого впливу освітніх податкових пільг на основі даних щодо фактичного навантаження на бюджет у порівнянні з досягнутим ефектом.

Ключові слова:освітні податкові пільги, податковий кредит на навчання, податкова знижка, податкова відстрочка, оподаткування освітніх установ

JEL: Е62, Н52, Н75, I22, I23, I25


Точиліна І. В. Міжнародний досвід податкового стимулювання розвитку сфери вищої освіти / І. В. Точиліна // Наукові праці НДФІ. - 2018. - № 3. - C. 48-64.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 48 - 64) ЗавантажитиЗавантажень : 188
1. Боголіб Т. М. Фінансове забезпечення освітньої галузі України: існуючі проблеми та перспективи їх вирішення. Економіст. 2015. № 8. С. 1–7.
2. Савченко І. Г., Чумак О. В. Модернізація державного механізму фінансування вищої освіти в умовах її реформування. Теорія та практика державного управління. 2017. № 3 (58). С. 1–6.
3. Теоретико-методологічне обґрунтування ефективних фінансово-економічних моделей розвитку вищої школи : монографія / за заг. І. М. Грищенка. Київ : Ін-т вищ. освіти, 2015. 260 с.
4. Варналій З. С. Фінансове забезпечення вищих навчальних закладів України – справа державна (присвячено пам’яті Т. М. Боголіб). Економічний вісник Університету. 2018. Вип. № 36/1. С. 9–17.
5. Єфименко Т. І. Концептуальні підходи щодо розвитку механізмів фінансування науки. Фінанси України. 2016. № 8. C. 9–23. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4344&lang=uk.
6. Єфименко Т. І., Гасанов С. С., Богдан І. В. Видатки державного бюджету на вищу освіту: структурні зміни та проблема формульного розподілу. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Спецвипуск. Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України : VIII Міжнародна науково-практична конференція. 2018. С. 27–51.
7. Вавак Т. Основні чинники якості менеджменту в університетах. Фінанси України. 2017. № 7. C. 116–128. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4445&lang=uk.
8. Вітренко Ю. М. Вартість і ціни освітніх послуг. Фінанси України. 2017. № 1.
C. 10–25. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4380&lang=uk.
9. Єрфорт О. Ю., Єрфорт І. Ю. Розвиток механізмів кредитування здобуття вищої освіти в Україні. Фінанси України. 2018. № 3. C. 67–79. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4500&lang=uk.
10. Затонацька Т. Г., Герасименко О. О., Лаврентьєв М. М. Інституціональний інструментарій формування видатків на загальну середню освіту в Україні. Фінанси України. 2018. № 8. C. 91–105.
11. Кириленко О. П., Марчук А. П. Модернізація бюджетного забезпечення освіти в рамках секторальної децентралізації. Фінанси України. 2018. № 6. C. 75–90.
12. Нікітішин А. О. Податкова політика стимулювання розвитку людського капіталу. Фінанси України. 2016. № 10. C. 113–127. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4362&lang=uk.
13. Осецький В. Л., Татомир І. Л. Особливості використання ендавменту та фандрейзингу в освітній практиці. Фінанси України. 2016. № 3. C. 86–100. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4302&lang=uk.
14. Петраков Я. В. Моделі фінансування вищої освіти в Європі та світі. Фінанси України. 2017. № 12. C. 95–121. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4476
&lang=uk.
15. Соколовська А. М., Петраков Я. В. Зарубіжні моделі фінансування науки. Фінанси України. 2018. № 2. C. 48–71. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4490&
lang=uk.
16. Соколовська А. М. Дискусійні аспекти формульного розподілу бюджетних видатків на вищу освіту в Україні. Фінанси України. 2018. № 5. C. 8–21.
17. Сторонянська І. З., Беновська Л. Я. Бюджетне забезпечення сфери освіти в територіальних громадах Карпатського регіону: виклики сучасних реформ. Фінанси України. 2017. № 7. C. 7–24. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4438&lang=uk.
18. Сушко Н. І., Даниленко С. В. Удосконалення регулювання державних видатків на послуги вищої освіти. Фінанси України. 2018. № 4. C. 56–74. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid=4506&lang=uk.
19. Татомир І. Л. Перспективні напрями венчурного інвестування освітніх стартапів. Фінанси України. 2017. № 7. C. 43–55. URL: finukr.org.ua/?page_id=723&aid
=4440&lang=uk.
20. Using tax incentives to promote education and training. Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training). Luxembourg : Office for Official Publications of the European Communities 2009 – VI, 117 p. URL: www.cedefop.europa.eu/files/5180_en.pdf.
21. Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування : затв. постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1170. URL: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1170-2010-%D0%BF.
22. Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування : наказ Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435. URL: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0460-15.
23. Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI . URL: sfs.gov.ua/nk/rozdil-iv--podatok-na-dohodi-fizichnih-o//.
24. Susan K. U. How Governments Support Higher Education through Tax Code. Federal and State income tax provisions aim to reduce costs for students and families. The PEW charitable trusts. 2017. February. URL: www.pewtrusts.org/~/media/assets/2017/02/how-governments-support-higher-education-through-tax-code.pdf.
25. Задорожня Л. Оцінка ефективності пільг із податку на доходи фізичних осіб. Економіст. № 9. 2015. URL: ndi-fp.nusta.edu.ua/report/publication/2016102
5123114.pdf.
26. The Free Fees Initiative in Ireland. Higher Education Authority. URL: hea.ie/funding-governance-performance/funding/student-finance/course-fees/.
27. Директива Ради 2006/112/ЄС про спільну систему податку на додану вартість від 28.11.2006 № 2006/112/ЄС / Рада Європи. URL: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_928/page3.
28. Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1187. URL: zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1187-2015-%D0%BF.
29. Про внесення змін до Податкового кодексу щодо неприбуткового статусу вищих навчальних закладів та наукових установ : проект Закону України. URL: mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/proekt-zmin-do-podatkovogo-kodeksu-ukrayini.pdf.
30. Report on Federal Tax Expenditures – Concepts, Estimates and Evaluations. 2017. URL: www.fin.gc.ca/taxexp-depfisc/2017/taxexp1702-eng.asp.
31. Tax Incentives for Private Education Institutions. Study Malaysia. 2015. February 24. URL: www.studymalaysia.com/education/useful-topics/tax-incentives-for-private-education-institutions.
32. Tax-efficient giving. Oxford thinking. URL: www.campaign.ox.ac.uk/donate/tax-efficient-giving.