Видається з 1996 р.
Ласкаво просимо на сайт збірника "Наукові праці НДФІ". Сайт знаходиться в режимі дослідної експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.

№ 4/2020

№ 4/2020

Nauk. pr. NDFI 2020 (4): 34–48
https://doi.org/10.33763/npndfi2020.04.034

ФІНАНСИ ОСВІТИ І НАУКИ

ЛЮТИЙ Ігор Олексійович1, ПОЛЯНОВСЬКИЙ Гліб Аркадійович2

1Київський національний університет імені Тараса Шевченка
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-3561-2432
2Київський національний університет імені Тараса Шевченка
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0001-5664-7207


Особливості та результати фінансування закладів вищої освіти в умовах інтеграційних процесів (приклад України та Норвегії)


Розглянуто концепцію інтернаціоналізації сектору вищої освіти під впливом глобалізаційних процесів. У теперішніх реаліях закладам вищої освіти (ЗВО) важко підтримувати сталий розвиток без міжнародної спів­праці та колаборації. Прикладом такого співробітництва є норвезько-
українське партнерство. Висвітлено систему фінансування вищої освіти в Норвегії та стимули для норвезьких університетів вступати в міжнародні партнерські відносини. Проаналізовано два відповідні проекти між Украї­ною і Норвегією: Norwegian-Ukrainian cooperation in Public Sector Economy Education: Accounting, Budgeting and Finance (NUPSEE) і Norwegian-Ukrainian cooperation in a field of Public sector accounting, budgeting and finance Research Education (NUPRE). Важливою складовою подібних проектів є перспективи для українських університетів. Зроблено висновок, що за нинішніх обставин ЗВО стикаються зі скороченням державного фінансування, і їм потрібно шукати альтернативні потоки доходів. Тому інтернаціоналізація може стати невід’ємною частиною надання вітчизняним університетам можливостей пошуку джерел для фінансування їхньої діяльності.

Ключові слова:інтернаціоналізація, сектор вищої освіти, фінансування вищої освіти, українсько-норвезька співпраця

JEL: H52, I22


Лютий І. О. Особливості та результати фінансування закладів вищої освіти в умовах інтеграційних процесів (приклад України та Норвегії) / І. О. Лютий, Г. А. Поляновський // Наукові праці НДФІ. - 2020. - № 4. - C. 34-48.

Оригінал cтатті англійською мовою (cтор. 34 - 48) ЗавантажитиЗавантажень : 101
1. Reed M., Meek L. Introduction to Governing Higher Education: National Perspectives on Institutional Governance. Dordrecht : Kluwer, 2002. P. 15–31
2. Frølich N., Kalpazidou Schmidt E., Rosa M. (2010). Funding systems for higher education and their impacts on institutional strategies and academia: A comparative perspective. International Journal of Educational Management. 2010. Vol. 24 (1). P. 7–21. URL: doi.org/10.1108/09513541011013015.
3. Johnstone D. B., Arora A., Experton W. The financing and management of higher education: a status report on worldwide reforms. Washington, DC: World Bank, 1998. 33 p.
4. Powell W. W., Snellman K. The knowledge economy. Annual Social Review. 2004. Vol. 30. P. 199–220. URL: doi.org/10.1146/annurev.soc.29.010202.100037.
5. Hlib P., Zatonatska T., Liutyi I. Utilization of Information Technologies in Higher Education. 2019 IEEE International Conference on Advanced Trends in Information Theory (ATIT). 2019. P. 349–354. URL: doi.org/10.1109/ATIT49449.2019.9030449.
6. Gupta H., Singhal N. Framework for embedding sustainability in business schools: a review. Vision: The Journal of Business Perspective. 2017. Vol. 21 (2). P. 195–203. URL: doi.org/10.1080/21568235.2015.1044545.
7. Lebeau Y., Cochrane A. Rethinking the ’third mission’: UK universities and regional engagement in challenging times. European Journal of Higher Education. 2015. Vol. 5 (3). P. 250–263. URL: doi.org/10.1080/21568235.2015.1044545.
8. The impacts of higher education institutions on sustainable development / F. Findler, N. Schönherr, R. Lozano et al. International Journal of Sustainability in Higher Education. 2019. Vol. 20 (1). URL: doi.org/10.1108/IJSHE-07-2017-0114.
9. Europe 2020 – A European strategy for smart, sustainable and inclusive growth / European Commission. 2010. URL: ec.europa.eu/eu2020/pdf/COMPLET%20EN%20BARROSO%20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf.
10. Communication on a renewed EU agenda for higher education, Communication from the Commission to European Parliament / European Commission. 2017. URL: eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52017DC0247.
11. Parker L. D. From privatised to hybrid-corporatised higher education: A global financial management discourse. Financial Accountability & Management. 2012. Vol. 28 (3). P. 247–268. URL: doi.org/10.1111/j.1468-0408.2012.00544.x.
12. Altbach P. G., Knight J. The internationalization of higher education: Motivations and realities. Journal of Studies in International Education. 2007. Vol. 11 (3). P. 290–305. URL: doi.org/10.1177/1028315307303542.
13. Towards a Multiversity? Universities Between Global Trends and National Traditions / ed. by G. Krucken, C. Castor, A. Kosmutzky, M. Torka. Bielefeld , 2006. P. 7–16. URL: doi.org/10.14361/9783839404683-001.
14. Terzieva B., Unger M. Erasmus Mundus Joint Master Graduate Impact Survey 2018 (Research Report). Vienna : Institute for Advanced Studies, 2019. 59 p.
15. Suspitsin D. Between the state and the market: sources of sponsorship and legitimacy in Russian non-state higher education. Private Higher Education in Post-Communist Europe. Springer, 2007. P. 157–178. URL: doi.org/10.1057/9780230604391_8.
16. Why do higher education institutions internationalize? An investigation of the multilevel determinants of internationalization rationales / M. Seeber, M. Cattaneo, J. Huisman, S. Paleari. Higher Education. 2016. Vol. 72. P. 685–702. URL: doi.org/10.1007/s10734-015-9971-x.
17. Knight J. Is internationalisation of higher education having an identity crisis? The forefront of international higher education: A festschrift in honour of Philip G. Altbach. Dordrecht : Springer Science & Business Media, 2014. P. 75–87.
18. Luijten-Lub A. Choices in internationalisation. How higher education institutions respond to internationalisation, Europeanisation, and globalization. Enschede : CHEPS, 2007. 269 p.
19. Hudson R. Dominated by economics? Evidence of changing drivers of interna­tionalization and its funding within higher education institutions in Europe. Higher Education Policy. 2015. Vol. 29 (1). URL: doi.org/10.1057/hep.2015.4.
20. Wit H., de. The different faces and phases of internationalisation of higher education. The forefront of international higher education: A festschrift in honour of Philip G. Altbach. Dordrecht : Springer Science & Businss Media, 2014. P. 89–99. URL: doi.org/
10.1007/978-94-007-7085-0_6.
21. Buckner E., Stein S. What Counts as Internationalization? Deconstructing the Internationalization Imperative. Journal of Studies in International Education. 2020. Vol. 24 (2). P. 151–166. URL: doi.org/10.1177/1028315319829878.
22. Державна казначейська служба України. 2020. URL: www.treasury.gov.ua/ua/file-storage/2020-11.
23. Parker L. D. From privatized to hybrid-corporatized higher education: A global financial management discourse. Financial Accountability & Management. 2012. Vol. 28 (3). P. 247–268. URL: doi.org/10.1111/j.1468-0408.2012.00544.x.
24. Erasmus+ Key Figures / European Commission. 2020. URL: ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/about/key-figures_en.
25. Erasmus+ Programme Guide / European Commission. 2020. URL: ec.europa.eu/programmes/erasmusplus/sites/erasmusplus2/files/erasmus_programme_gui de_2020_v3_en.pdf.
26. Лютий І. О., Білявська О. Б., Поляновський Г. А. Фінансова автономія університетів: історичний огляд та міжнародний досвід. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Сер.: Економіка. 2020. № 18 (46). С. 68–78. URL: doi.org/10.25264/2311-5149-2020-18(46)-68-78.
27. Education at a Glance 2020: OECD Indicators / OECD. Paris : OECD Publishing, 2020. URL: www.oecd.org/education/education-at-a-glance/.
28. Kwiek M., Maassen P. National higher education reforms in a European context: Comparative reflections on Poland and Norway. Frankfurt ; New York : Peter Lang, 2012. URL: doi.org/10.3726/978-3-653-02379-4.
29. Gjør din plikt - Krev din rett (Kvalitetsreform av høyere utdanning. Tilrådning fra Utdannings - og forskningsdepartementet av 9. mars godkjent i statsråd samme dag. St. meld. nr. 27) / Stortingsmelding. 2000–2001 [in Norwegian].
30. OECD Thematic review of tertiary education. Country background report for Norway / OECD. Paris : The Norwegian Ministry of Education and Research: OECD Publishing, 2005. 98 p.
31. National Policies Platform / EACEA. 2020. URL: eacea.ec.europa.eu/national policies/eurydice/content/higher education funding 54_en#:~:text=Norwegian%20students%20are%20entitled%20to,study%20at%20least%20half%20time.
32. Information on the state budget of 2019 for universities and university colleges. Goals for universities and university colleges, budget and changes in funding and financing system / MoER. 2019. URL: www.regjeringen.no/en/dep/kd/id586/.
33. Norwegian-Ukrainian cooperation in Public Sector Economy Education: Accounting, Budgeting and Finance (NUPSEE) / Nord University. 2020. URL: www.nord.no/no/om oss/fakulteter og avdelinger/handlshogskolen/Sider/nupsee.aspx#&acd=fd83ab63 ec3c 8068 3cde 4968d8f2a975.
34. Norwegian-Ukrainian cooperation in a field of Public sector accounting, budgeting and finance Research Education (NUPRE) / Nord University. 2020. URL: www.nord.no/no/om oss/fakulteter og avdelinger/handelshogskolen/Sider/Nupre.aspx.
35. Guidelines for joint academic supervision and collaboration on the education of PhD candidates / Nord University, Taras Shevchenko National University of Kyiv. 2020. URL: www.nord.no/no/omoss/fakulteter og avdelinger/handelshogskolen/Documents/Guidelines_joint_supervision_22.10.pdf.
36. Survey Report Erasmus Mundus Programme Implementation in the Context of COVID-19 / EACEA. 2020. URL: eacea.ec.europa.eu/sites/eacea site/files/brochure_surveyreporterasmusmundusprogrammecovid19_03.pdf.
37. Taylor J. Towards a strategy of internationalization: Lessons and practice from four universities. Journal of Studies in International Education. 2004. Vol. 8 (2). P. 149–171. URL: doi.org/10.1177/1028315303260827.
38. Єфименко Т. І., Гасанов С. С., Богдан І. В. Видатки державного бюджету на вищу освіту: структурні зміни та проблема формульного розподілу. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Сер.: Економічні науки. 2018. Спецвип.: Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України : матеріали VIII Міжнар. наук.-практ. конф. (5 жовтня 2018 р., м. Київ). С. 27–51.